Co wybrać? Długi spacer czy bieganie?

ćwiczenie w lesie
13 Lip

Jeśli chcesz schudnąć lub utrzymać wagę, ćwiczenia połączone ze zdrową dietą są najważniejszymi elementami tej układanki. Intensywność ćwiczeń pomaga określić, ile kalorii spalasz, dlatego nie wszystkie czynności są sobie równe.

Na przykład, jeśli ważysz 75 kilogramów, możesz spalić około 300 kalorii w ciągu godziny, jeśli spacerujesz energicznie. Lub możesz spalić równowartość 300 kalorii w ciągu zaledwie 24 minut, jeśli biegniesz w tempie 10 minut.

Ale decyzja, czy pójść na długi spacer, czy na krótki, jest bardziej złozona i nie polga tlyko na wyliczaniu kalorii. To zalezy indywidualnie od każdej osoby, która forma będzie dla niej bardziej odpowiednia. Tak samo waznym czynnikiem ejst np. stan zdrowia, np. czy nie mamy problemów ze stawami, a przez co nie bedziemy mogli wykonywac intensywniejszych ćwiczeń. Wtedy lepszym wyborem będzie spacer.

Jakie są korzyści z biegania?

Bieganie może pomóc ludziom utrzymać niższą masę ciała. Wiele badań potwierdza, że częste bieganie pozwala na zachowanie optymalnej sylwetki i zapobiega przyrostowi masy ciała przez długi okres. Bieganie wydaje się być również lepsze pod tym względem od chodzenia.

dziewczyna biegnie

Jakie są korzyści z chodzenia?

Przeprowadzane były także badania dotyczące wpływu chodzenia i biegania na wysokie ciśnienie krwi, cukrzycę typu 2 i poziom cholesterolu. Naukowcy odkryli, że osoby, które chodziły znacznie zmniejszyły poziom ryzyka w tych warunkach w porównaniu z biegaczami. Na przykład biegacze zmniejszyli swoje ciśnienie krwi o 4,2%, ale „chodzący” zmniejszyli swoje poziomy o 7,2%. Biegacze obniżyli ryzyko choroby niedokrwiennej serca o 4,5%, ale spacerowicze zmniejszyli ryzyko ponad dwukrotnie więcej niż 9,3%.

Decydując się na chodzenie i bieganie, ważne jest, aby wziąć pod uwagę wcześniejsze doświadczenia z ćwiczeniami i aktualny poziom sprawności.

Jeśli jesteś zainteresowany regularnym bieganiem, upewnij się, że jesteś przygotowany psychicznie i fizycznie, aby poświęcić się tej aktywności, zwłaszcza jeśli wcześniej prowadziłeś siedzący tryb życia. Powrót do ćwiczeń może być wyzwaniem.

bieg w lesie

Chociaż obie czynności mogą być świetnymi formami cardio, warto rozważyć całkowitą odległość, jaką pokonujesz podczas ćwiczeń, a nie czas, który upływa podczas treningu. Zamiast wyznaczać sobie cel chodzenia lub biegania przez 40 minut, prawdopodobnie lepiej ustawić cel na 5 kilometrów. Zmiana masy w czasie jest większa w przypadku szacunków dotyczących zużycia energii w oparciu o odległość w porównaniu z szacunkami dotyczącymi czasu.

Ostatecznie wybierz jakąkolwiek formę ćwiczeń, którą najbardziej lubisz. Ćwiczenia bowiem powinny nie tylko wpływać na Twoje zdrowie, ale i samopoczucie. Słuchajmy swojego organizmu, on tez daje nam często sygnały co woli bardziej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *