Czy kawa wpływa na spalanie tłuszczu i nasz metabolizm?

kawa w kubku
14 Paź

Pewnie zastanawiacie się jak to jest z kawą, czy ona naprawdę pomaga nam w odchudzaniu.
Kawa zawiera kofeinę, jest ona najczęściej używaną substancją psychoaktywną na świecie.
Kofeina trafiła do najbardziej komercyjnych suplementów diety spalania tłuszczu, dzięki jej pozytywnym właściwościom.

Jest to jedna z niewielu substancji, która pomaga zwiększyć metabolizm.
Kawa zawiera środki pobudzające.

W rzeczywistości kawa zawiera kilka substancji biologicznie czynnych, które mogą wpływać na metabolizm:

Kofeina – środek pobudzający ośrodkowy układ nerwowy.
Teobromina i teofilina – substancje związane z kofeiną, które mogą mieć również działanie stymulujące.
Kwas chlorogenowy – jeden z związków biologicznie czynnych w kawie może spowolnić absorpcję węglowodanów.

Najważniejsze z nich to kofeina, która jest bardzo silna i została dokładnie przebadana.

Kofeina w mózgu blokuje inhibitora neurotransmitera zwanego adenozyną.

Blokując adenozynę, kofeina zwiększa wypalanie neuronów i uwalnianie neuroprzekaźników, takich jak dopaminina i norepinefryna.

Kofeina stymuluje układ nerwowy, który wysyła bezpośrednie sygnały do komórek tłuszczowych, aby im powiedzieć, aby zatrzymały odkładanie tłuszczu .

Inną rzeczą jest to, że kofeina

zwiększa nasz poziomu we krwi hormonu epinephrina, który jest również znany jako adrenalina.

Epinefryna podróżuje przez krew, do tkanek tłuszczowych i wysyła sygnały, aby rozbić tłuszcze i uwalniać je do krwi.

W ten sposób kofeina pomaga zmobilizować tłuszcz z tkanek tłuszczowych, dzięki czemu jest dostępna jako wolne kwasy tłuszczowe we krwi.
Kawa może zwiększyć tempo metabolizmu.

RMR – ilość kalorii spalanych a trakcie odpoczynku.

Im wyższa jest szybkość metaboliczna, tym łatwiej nam będzie schudnąć.
Badania wykazały, że kofeina może zwiększyć tempo metabolizmu o 3-11%, przy czym większe dawki mają jeszcze większy efekt.

Co ciekawe, większość wzrostu metabolizmu jest spowodowana wzrostem spalania tłuszczu.

Niestety, efekt jest mniej wyraźny u osób otyłych.

W jednym badaniu wzrost spalania tłuszczu u szczupłych osób wynosi aż 29%, podczas gdy u osób otyłych wzrost ten wynosi około 10%. Efekt wydaje się również maleć wraz z wiekiem i jest wyraźniejszy u młodych osób.

Kofeina może poprawiać sportowe wyniki poprzez kilka mechanizmów. Badania wykazały, że kofeina może poprawić wydolność fizyczną o średnio 11-12%.

Kawa i utrata wagi w długim okresie

W krótkim okresie kofeina może zwiększyć tempo przemiany materii i zwiększyć spalanie tłuszczu, ale po pewnym czasie ludzie stają się tolerancyjni i efekty są już mniejsze.

Ale nawet jeśli kawa nie sprawi, że będziesz spalać więcej kalorii w dłuższej perspektywie, nadal istnieje możliwość, że będzie powodować zmniejszenie apetytu.

Czy kawa/kofeina może pomóc Ci schudnąć w perspektywie długoterminowej, zależy również od osoby. W tym momencie nie ma dowodów na to, że może pomóc w utracie wagi w dłuższej perspektywie.

Pomimo, że kofeina może przyspieszyć metabolizm w krótkim okresie czasu, efekt ten jest zmniejszony w długoterminowych napojach do kawy ze względu na tolerancję.

Jeśli interesuje Cię przede wszystkim kawa ze względu na utratę tkanki tłuszczowej, najlepiej ją zaplanować, aby zapobiec narastaniu tolerancji. Może cykle trwają 2 tygodnie, 2 tygodnie.

Oczywiście, wiele innych powodów do picia kawy, w tym fakt, że kawa jest największym źródłem antyoksydantów w zachodniej diety, przewyższając zarówno owoce, jak i warzywa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *