Jakie ćwiczenia cardio są najlepsze dla kobiet?

biegnąca kobieta
19 Paź

Jakie treningi cardio są najlepsze dla kobiety?

Jest wiele rodzajów ćwiczeń, które można uznać za cardio. Szybki spacer po okolicy to na przykład aktywności cardio, ale również pływanie w basenie to cardio. Nawet zumba jest często zaliczana do cardio. Masz do wyboru wiele opcji, jeśli chodzi o ten rodzaj treningów.

Nie ma perfekcyjnego treningu cardio dla wszystkich kobiet. Różne kobiety wolą różne formy kardio. Natomiast można np. zgodzić się, że trening HIIT, czyli trening przedziałowy o wysokiej intensywności może być za ciężki dla osób powracających do treningów po kontuzji. Poprzez codzienne spacery rekreacyjne i kontrolowanie diety, straci nadwagę i będzie w stanie wykonywać bardziej wyczerpujące typy cardio.
Skąd masz wiedzieć, który typ cardio jest najlepszy dla Ciebie? Zacznij od zadawania sobie pytań, na te pytania.

Jaki jest Twój poziom aktywności?

Jeśli od wielu lat prowadzisz siedzący tryb życia, powinieneś wybrać aktywność cardio, która nie jest zbyt uciążliwa dla organizmu. Spacerowanie, pływanie, stacjonarne rowery itd. to dobre przykłady, które można zrobić, aby powoli poprawić poziom sprawności.

HIIT lub kickboxing może być dla Ciebie zbyt ciężkie, a nawet możesz nabawić się kontuzji, lepiej więc zacząć od czegoś prostszego.

Co lubisz robić?

Wybierzmy taki rodzaj aktywności, który sprawia nam radość i nie zmuszamy się do tego. Większość kobiet automatycznie myśli o bieganiu, gdy słyszą słowo cardio, ale jest tak wiele innych aktywności, które są uważane za cardio.

Nie ma znaczenia co wybierzesz – czy chodzisz na piesze wędrówki, kickboxing, taniec, chodzenie na siłach, kolarstwo, sporty zorganizowane, wioślarstwo itd. – Jeśli tylko Ci się spodoba, rób to!
Większość kobiet popełnia ogromny błąd, wykonując czynności, których nie lubią, tylko dlatego, że uważa się je za najbardziej skuteczne przy spalaniu kalorii i utracie tłuszczu. To powoduje, że przeciągasz się na swoje treningi, ponieważ jesteś po prostu nie zainteresowana. Jeśli nie jesteś szczęśliwa, Twój umysł wymyśla wymówki, aby tego uniknąć.

Nie martw się o cel utraty tkanki tłuszczowej. Dopóki jesz zdrowo i utrzymujesz deficyt kalorii, cardio pobudzi Twój metabolizm i twoja utrata tłuszczu przyjdzie z czasem.

Twoja aktywność stanie się częścią Twojego stylu życia. Wiele kobiet, kiedy osiągają idealną wagę, przestaje trenować, jak tylko osiąga swoje cele. Dzieje się tak, kiedy nienawidzisz tego, co robisz … i końcowy wynik to odzyskanie tych kilogramów, które straciły lub nawet przytyją jeszcze bardziej. Jednak robienie ćwiczeń cardio, które kochasz, będziesz robić, nawet wtedy, gdy osiągniesz idealną wagę. Fitness to styl życia, a nie wyłącznie cel, na którym się zatrzymujemy docierając do niego.

Jaki jest Twój cel?

Jeśli Twoim celem jest budowanie siły, Twoja aktywność kardiologiczna powinna mieć w sobie elementy treningu siłowego. Jeśli chcesz budować wytrzymałość, działania powinny mieć większy nacisk na wytrzymałość.

Dostosuj ćwiczenia kardiologiczne, aby osiągnąć cele. Jeśli chcesz poprawić swoją wytrzymałość, skakanka będzie idealna. Jeśli Twoim celem jest budowanie mięśni tyłka i nóg, ćwiczenia HIIT z ćwiczeniami treningowymi będą idealnym rozwiązaniem dla Ciebie.

Teraz, gdy wiesz, na co warto zwrócić uwagę, wybierz aktywność cardio, którą chcesz i dopasujesz do swoich celów, i co rób przynajmniej trzy razy w tygodniu. W ciągu 90 dni zmienisz wygląd, jeśli odpowiednio się odżywiasz i trenujesz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *