Różnorodność ćwiczeń – klucz w świecie fitness

kobieta rozciąga się
14 Paź

Pięć elementów fitness

Pamiętaj, aby uwzględnić pięć ważnych elementów fitness w swoich treningach: ćwiczenia aerobowe, trening siłowy, ćwiczenia podstawowe, trening równowagi i rozciąganie.

Jeśli trenujesz regularnie to tym bardziej jesteś narażony na powtarzalność swoich ćwiczeń. To może sprawić, że Twoje treningi nie będą aż tak odczuwalne na organizm, będą też mniej bolesne, gdyż nasze ciało z biegiem czasu przystosowuje się, ale ten komfort pociąga za sobą też pewien koszt.

Kiedy wykonujesz te same ćwiczenia wielokrotnie, stają się one coraz łatwiejsze przyszłych treningach. W rzeczywistości układ nerwowy ciała, mięśnie i inne układy fizjologiczne mogą przystosować się do treningu treningowego dopiero po sześciu do ośmiu tygodni. Ostatecznie Twoje treningi nie oferują Ci wiele wyzwań. Jeśli nie zmienisz swojej rutyny, Twój poziom sprawności nie będzie się zwiększał w znacznym stopniu.

Aby utrzymać zdrowy i wymagający tryb ćwiczeń, ważne jest, aby dywersyfikować treningi z wieloma działaniami. Upewnij się, że obejmują one pięć głównych elementów przydatności: ćwiczenia aerobowe, trening sił, ćwiczenia podstawowe, trening równowagi i rozciąganie.

Ćwiczenia aerobowe

Kiedy myślisz o ćwiczeniach, ćwiczenia aerobowe lub sercowo-naczyniowe mogą być tym, co przychodzi Ci pierwsze do głowy. Obejmuje każdy rodzaj aktywności wytrzymałościowej, który zwiększa tętno przez dłuższy okres czasu, powoduje szybsze oddychanie, zmaksymalizuje poziom tlenu we krwi i wykorzystuje duże grupy mięśni.

Istnieje wiele rodzajów ćwiczeń aerobowych do wyboru, w tym spacery, jogging, jazda na rowerze, pływanie, aerobik, taniec, pomijanie i nie tylko. Aby uzyskać

najlepsze wyniki, włącz różne ćwiczenia aerobowe w rutynie i zmieniać je co jakiś czas. Jeśli zawsze wykonasz ten sam trening w ten sam sposób, możesz osiągnąć płaskowyż w ciągu dwóch miesięcy lub mniej.

Aby uniknąć tego problemu, zmień wybrane ćwiczenia, a także tempo, odległość i intensywność ćwiczeń. Na przykład, zamiast robić to samo 2 milę chodzić codziennie, spróbuj jedną lub dwie minuty joggingu zmieszanego z czasem chodzenia na kilka dni, aż będziesz mógł biegać całe 2 mile. Następnie dodaj sesję rowerową do harmonogramu lub przerzuć się na pływanie przez tydzień. Możesz również zamienić łatwe dni w ciężkie dni.

Trening siłowy

Jeśli chodzi o trening wytrzymałościowy, trudniej jest zbudować mięśnie, jeśli nie dodasz różnorodności. Ćwiczenia odporności na trening siłę używają bodźca, takiego jak ciężar, aby dać mięśniom coś, co będzie działało przeciwko nim. Z biegiem czasu mięśnie przystosowane są do tego bodźca. Aby kontynuować wzmacnianie mięśni, musisz wprowadzić bodźce, które są coraz trudniejsze. Na przykład, musisz używać stopniowo cięższych ciężarów lub zespołów oporu.

Ważne jest również dodanie różnorodności ćwiczeń treningowych siłowych. Spróbuj włączyć do rutyny różne typy ćwiczeń i oporów. Na przykład użyj maszyn odpornościowych na siłowni, ciężarów swobodnych lub ręcznych lub pasków oporu. Możesz też robić pompki, przysiady i inne czynności, które wymagają podniesienia własnego ciężaru ciała.

Ćwiczenia podstawowe

Możesz nie mieć zrównoważonego treningu, jeśli skupisz się na ćwiczeniach aerobowych i treningu siłowym, które dotykają tylko ramion i nóg. Ćwiczenia podstawowe ćwiczą mięśnie brzucha, miednicy i pleców. Są również kluczowe dla dobrej kondycji fizycznej.

Aby utrzymać muskulaturę ważne jest, aby zmieniać nasze ćwiczenia. Zastanów się nad np. brzuszkami, jogą. Możesz również skorzystać z piłki do ćwiczeń.

Trening równowagi

Równowaga jest składową sprawności, którą wielu ludzi odczuwa. W miarę upływu czasu odpowiednia równowaga staje się coraz ważniejsza dla dobrze zaplanowanego programu fitness. Bez dobrej równowagi narażasz się na kontuzje.

Joga jest popularną odmianą ćwiczenia na równowagę. Możesz ją ćwiczyć samemu lub w grupie. Nawet proste ćwiczenia, takie jak stanie na jednej nodze przez dłuższy okres czasu, mogą pomóc poprawić stabilność.

Rozciąganie

Rozciąganie i inne ćwiczenia elastyczności są podstawą fitness. Jeśli brakuje Ci elastyczności, zakres ruchu będzie ograniczony. Poświęcenie czasu na poprawę elastyczności pomoże Ci poruszać mięśniami i stawami poprzez pełen zakres ruchu, co może pomóc utrzymać je w dobrym stanie.

Najlepszym sposobem na utrzymanie i poprawienie elastyczności jest rozciąganie mięśni co najmniej trzy razy w tygodniu. Na przykład rozważ włączenie różnych treningów jogi w ćwiczenia. Możesz także użyć prostych i krótkich ćwiczeń, aby skierować się do każdej głównej grupy mięśni, w tym ramion, ramion, klatki piersiowej, brzucha, pleców, nóg i bioder.

W praktyce

Najlepszym sposobem na uniknięcie stagnacji w fitness jest ciągłe zmienianie treningu. Pamiętaj, aby uwzględnić wszystkie pięć elementów treningu siłowego, w tym ćwiczenia aerobowe, trening siłowy, ćwiczenia podstawowe, trening równowagi i rozciąganie.

Sprawdź obecną procedurę i zadaj sobie pytanie, czy brakuje jednego z tych pięciu elementów. Rozwiń i zróżnicuj swoje treningi, dodając nowe działania, których celem są elementy, jakich może brakować. Na przykład, jeśli chodziłeś tylko na lekcje aerobiku, spróbuj dodać sesję treningu siłowego lub jogi do harmonogramu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *