Co wybrać? Długi spacer czy bieganie?

ćwiczenie w lesie
13 Lip

Jeśli chcesz schudnąć lub utrzymać wagę, ćwiczenia połączone ze zdrową dietą są najważniejszymi elementami tej układanki. Intensywność ćwiczeń pomaga określić, ile kalorii spalasz, dlatego nie wszystkie czynności są sobie równe.

Na przykład, jeśli ważysz 75 kilogramów, możesz spalić około 300 kalorii w ciągu godziny, jeśli spacerujesz energicznie. Lub możesz spalić równowartość 300 kalorii w ciągu zaledwie 24 minut, jeśli biegniesz w tempie 10 minut.

Ale decyzja, czy pójść na długi spacer, czy na krótki, jest bardziej złozona i nie polga tlyko na wyliczaniu kalorii. To zalezy indywidualnie od każdej osoby, która forma będzie dla niej bardziej odpowiednia. Tak samo waznym czynnikiem ejst np. stan zdrowia, np. czy nie mamy problemów ze stawami, a przez co nie bedziemy mogli wykonywac intensywniejszych ćwiczeń. Wtedy lepszym wyborem będzie spacer.

Jakie są korzyści z biegania?

Bieganie może pomóc ludziom utrzymać niższą masę ciała. Wiele badań potwierdza, że częste bieganie pozwala na zachowanie optymalnej sylwetki i zapobiega przyrostowi masy ciała przez długi okres. Bieganie wydaje się być również lepsze pod tym względem od chodzenia.

dziewczyna biegnie

Jakie są korzyści z chodzenia?

Przeprowadzane były także badania dotyczące wpływu chodzenia i biegania na wysokie ciśnienie krwi, cukrzycę typu 2 i poziom cholesterolu. Naukowcy odkryli, że osoby, które chodziły znacznie zmniejszyły poziom ryzyka w tych warunkach w porównaniu z biegaczami. Na przykład biegacze zmniejszyli swoje ciśnienie krwi o 4,2%, ale „chodzący” zmniejszyli swoje poziomy o 7,2%. Biegacze obniżyli ryzyko choroby niedokrwiennej serca o 4,5%, ale spacerowicze zmniejszyli ryzyko ponad dwukrotnie więcej niż 9,3%.

Decydując się na chodzenie i bieganie, ważne jest, aby wziąć pod uwagę wcześniejsze doświadczenia z ćwiczeniami i aktualny poziom sprawności.

Jeśli jesteś zainteresowany regularnym bieganiem, upewnij się, że jesteś przygotowany psychicznie i fizycznie, aby poświęcić się tej aktywności, zwłaszcza jeśli wcześniej prowadziłeś siedzący tryb życia. Powrót do ćwiczeń może być wyzwaniem.

bieg w lesie

Chociaż obie czynności mogą być świetnymi formami cardio, warto rozważyć całkowitą odległość, jaką pokonujesz podczas ćwiczeń, a nie czas, który upływa podczas treningu. Zamiast wyznaczać sobie cel chodzenia lub biegania przez 40 minut, prawdopodobnie lepiej ustawić cel na 5 kilometrów. Zmiana masy w czasie jest większa w przypadku szacunków dotyczących zużycia energii w oparciu o odległość w porównaniu z szacunkami dotyczącymi czasu.

Ostatecznie wybierz jakąkolwiek formę ćwiczeń, którą najbardziej lubisz. Ćwiczenia bowiem powinny nie tylko wpływać na Twoje zdrowie, ale i samopoczucie. Słuchajmy swojego organizmu, on tez daje nam często sygnały co woli bardziej.

Wskazówki, które pomogą utrzymać Ci wagę

śliczny brzuch
30 Paź

5 kluczowych nawyków, dzięki którym utrzymasz utraconą wagę.

Utrata wagi nie jest łatwym zadaniem, ale utrzymanie jej często przedstawia nowy zestaw zadań i to o wiele trudniejszych niż dotychczas, którym nie każdy podoła i skutkiem będzie odzyskanie wagi. Badania wykazały, że od 80 do 95 procent osób odzyskuje utratę masy ciała, często osiągając więcej niż w momencie ich rozpoczęcia (Tremblay, 2013). Kluczem do podtrzymania wagi jest przyjmowanie zdrowych nawyków stylu życia, które są powtarzane każdego dnia. Utrzymanie wagi na odpowiednim poziomie wymaga wysiłku i zaangażowania, poprzez zmiany nawyków żywieniowych, ćwiczeń i stanu umysłu. Te pięć wskazówek pomogą Ci utrzymać i kontynuować nowe wyzwania, które poprawią Twoje zdrowie i kondycję.

Wskazówka nr 1: Przestań ograniczać kalorie

Utrata wagi poprzez dietę z bardzo niską ilością kalorii może spowodować spustoszenie w metabolizmie, prowadzące do przewlekłego zmęczenia, zahamowania czynności immunologicznych i tarczycy oraz choroby nadnerczy. Jeśli jesz Czytaj więcej

8 wskazówek, które pomogą nam utrzymać zdrowie przez cały rok

zdrowe jedzenie
22 Paź

Lato może się skończyło, ale to nie znaczy, że nadszedł czas, aby zaniedbywać nasze ciało!
Oto kilka wskazówek, które pomogą nam być zdrowszą, szczęśliwszą i utrzymać figurę fit.

Więcej ruchu! Codzienna aktywność ma kluczowe znaczenie dla optymalnego zdrowia. Włączaj ruch do codziennych zajęć, rób sobie na przykład krótki spacer w porze lunchu lub po kolacji, wykonuj sobie różne ćwiczenia podczas oglądania telewizji czy nawet podczas prania … .. możliwości są nieskończone! Te działania przez cały dzień mogą naprawdę zwiększyć Twoje zdolności spalania kalorii!
Jeśli chodzisz na siłownie i podnosisz ciężary to bardzo dobrze, zwiększy to również tempo przemiany materii. Co to znaczy? Twoje ciało będzie paliło więcej kalorii przez cały dzień! Pomoże to także w tworzeniu silniejszych kości i pomaganiu w walce z osteoporozą.

Zanim przygotujesz posiłki pomyśl czy to co jesz jest zdrowie i niezbędne dla twojego organizmu. Wybierając jedzenie, naprawdę zadaj sobie pytanie, co wkładasz do swojego Czytaj więcej